
Polonyalı oyun stüdyosu 11 bit studios, sevilen Frostpunk serisinin yeni oyunu Frostpunk: 1886’yı resmi olarak duyurdu. Unreal Engine teknolojisiyle geliştirilen yapım, 2027 yılının ilk çeyreğinde oyun severlerle buluşacak.
Şehir kurma ve hayatta kalma temalarını ustalıkla harmanlayan 11 bit studios, bu yeni projede serinin köklerine dönüş yapmayı hedefliyor. Stüdyo, orijinal Frostpunk ve This War of Mine oyunlarında kullandığı Liquid Engine motorunu bırakarak, Frostpunk: 1886’da Unreal Engine’e geçtiğini de açıkladı. (“Stüdyo, orjinal Frostpunk ve This War of Mine oyunlarını geliştirdiği Liquid Engine adlı oyun motorunu bırakarak Unreal Engine geçtiğini de vurguladı.”)
Frostpunk 2’ye yönelik ücretsiz büyük içerik güncellemeleri, konsol lansmanı ve yeni DLC’ler üzerinde çalışmalar devam ederken, bir yandan da Frostpunk: 1886’nın geliştirilmesi paralel şekilde sürdürülüyor. Yapımcı ekip, yeni oyunun yalnızca görsel bir yenileme olmadığını, aynı zamanda yeni içerikler, mekanikler, yasalar ve yeni bir amaç (Purpose yolu) sunacağını belirtti. (“Bu oyunun sadece görsel bir yenilenme olmadığını açıklayan stüdyo, Frostpunk: 1886’nın yeni içerik, mekanik, yasalar ve yeni bir amaç (Purpose yolu) sunacağını söyledi.”)
Stüdyo ayrıca, Liquid Engine’in modlama kabiliyetinin sınırlı kaldığını vurgulayarak, Frostpunk: 1886 ile birlikte hem daha güçlü modlama desteği hem de yeni genişleme paketleri geleceğinin müjdesini verdi. (“Liquid Engine oyun motorunun modlama konusunda yetersiz kaldığını açıklayan stüdyo, hem modlamanın hem de yeni genişleme paketlerinin geleceğinin müjdesini verdi.”)
2025 yılının başlarında geliştirme sürecine giren Frostpunk: 1886, Türkçe dil desteğiyle piyasaya sunulacak. Ancak şu an için konsol sürümleriyle ilgili resmi bir açıklama yapılmadı.
Kardeş Site: https://habermixer.wordpress.com/2025/04/26/frostpunk-serisi-koklerine-donuyor-frostpunk-1886-duyuruldu/