
PlayStation, Ghost of Tsushima evreninde 300 yıl sonrasını anlatan ve yeni kahramanımız Atsu’nun intikam hikayesini konu alacak PS5’e özel oyunun oynanış özelliklerini tanıttı.
PlayStation tarafından merakla beklenen ve PS CEO’su tarafından 2025 yılının en çok beklenen oyunu ilan edilen Ghost of Yotei hakkında nihayet yeni detaylar geldi! Oyun camiasının gözünü diktiği bu devam oyunu, Ghost of Tsushima’nın başarısı üzerine yapılırken, hem oyuncuları tatmin edecek tanıdık unsurları koruyor hem de cesurca yenilikler sunuyor.
Sucker Punch Productions’ın 2025 için hazırladığı bu yapımda Jin Sakai’yi değil, tamamen yeni bir karakter olan Atsu’yu yöneteceğiz. Aslında yepyeni bir dönem ve mekan bizi bekliyor – orijinal oyunun olaylarından tam 300 yıl sonra, Japonya’nın karlı kuzeyinde.
Oyunun resmi sitesinde yayınlanan bilgilere göre Atsu’nun hikayesi klasik bir intikam anlatısından ibaret gibi görünüyor. ”Öfke ve kararlılıkla dolu Atsu, ailesinin ölümünden sorumlu olanların peşine düşecek.” Bazı oyuncular bu noktada ”Yine mi intikam hikayesi?” diye söylenebilir, fakat Sucker Punch’ın bu tanıdık temayı taze bir yorumla sunabileceğine dair umutluyuz.

Kuzey’in Vahşi Sınırları
Ghost of Yotei haritası,1603 yılında, Japonya resmi sınırlarının dışında kalan vahşi toprakları bizlere sunacak. Yotei Dağı çevresindeki bu bölge, ”geniş otlaklar, buzlu tundralar ve beklenmedik tehlikelerle dolu” olarak tanımlanıyor. Tsushima’nın yeşilliğinden sonra karla kaplı manzaralarla karşılaşmak oyuncular için nefes kesici bir değişiklik olacak.
Sucker Punch’ın PlayStation 5’in gücünü sonuna kadar kullanacağı da kesin. Resmi açıklamada “parıldayan yıldızlar ve auroralarla dolu gökyüzü, rüzgârda gerçekçi şekilde dalgalanan bitki örtüsü” gibi ifadeler, görsel bir şölen bekleyebileceğimizi gösteriyor. Özellikle PS5 Pro sahipleri için “geliştirilmiş görselliğin” sözü verilmesi, teknik olarak oyunun sınırları zorlayacağının işareti.
Yeni Oynanış ve Yeni Silahlar
Her ne kadar beklentilerimiz büyük olsa da, Ghost of Tsushima’nın oynanışı zaten kusursuza yakındı. Yine de Sucker Punch, devam oyununda yeni mekanikler eklemeyi de ihmal etmemiş. En heyecan verici yenilik ise silahlar olacak – odachi (uzun kılıç), kusarigama (zincirli orak) ve çift katanalar gibi yeni silahlar, dövüş sistemine taze bir soluk getirecek.
Bu silahlar, yeni düşman tipleri ve savaş mekaniği iyileştirmeleriyle birleştiğinde, Ghost of Yotei’nin dövüş sisteminin ilk oyundan daha da tatmin edici olabileceğini düşündürüyor. Yeni silahlarla birlikte gelecek farklı dövüş stilleri, oyunun tekrar oynanabilirliğini artıracaktır.
Çıkış Tarihi Ne Zaman ?
Sony şimdilik sadece ”2025” diyerek geçiştiriyor. Ancak dedikoduları hesaba katacak olursak, yayıncıların 2025 tatil sezonunda Grand Theft Auto VI ile rekabet etmekten özellikle kaçındığını duyuyoruz. Ghost of Tsushima 2020 yazında çıkmıştı; benzer bir zaman dilimi Ghost of Yotei için de uygun gözüküyor.
Kaynak: https://gamizm.com/ghost-of-yotei-hikaye-ve-yeni-oynanis-detaylari-aciklandi/