
Türkiye’nin turizmde ana pazarı konumunda olan Almanya’dan Türkiye’ye gelen turistlerin yüzde 81’i konaklama için Antalya’yı tercih etti.
Antalya’daki geceleme oranı yüzde 85’e ulaşarak en yüksek seviyeye çıkarken Alman turistlerin ilgi gösterdiği diğer şehirler Muğla ve İstanbul oldu. Bodrum, Marmaris ve Fethiye gibi popüler tatil merkezleriyle dikkat çeken Muğla, özellikle yaz aylarında yoğun turist akınına uğrarken İstanbul ise tarihi ve kültürel zenginlikleriyle Alman turistlerin ilgi odağı olmaya devam etti.
Turistlerin Gezdiği Yerler Kısıtlı Kaldı
Turizmdatabank tarafından hazırlanan rapora göre, Alman turistlerin yüzde 95’i Türkiye’de yalnızca beş popüler destinasyonda tatil yaptı. Kalan yüzde 2’lik kesim ise toplam 75 farklı şehri gezdi. Bu durum, az bilinen turistik bölgelerin de yavaş yavaş Alman turistlerin ilgisini çekmeye başladığını gösteriyor.
Türkiye’nin Avrupa’daki Turizm Potansiyeli Yükseliyor
Son yıllarda Avrupa pazarında turizm alanında çekiciliğini artırmaya devam eden Türkiye’nin popüler tatil destinasyonları Antalya, Muğla ve İstanbul yüksek kaliteli otelleri, doğal güzellikleri ve kültürel mirasıyla ön plana çıkarken uzmanlar, önümüzdeki yıllarda Almanya’dan gelen turist sayısının artacağını ve Türkiye’nin Avrupa pazarındaki yerinin daha da güçleneceğini tahmin ediyor.